Wednesday, August 27, 2008

MAHA 2008! Titik perpisahan kepada titik pertemuan ..



Pameran MAHA 2008 yang berlangsung selama 2 minggu benar-benar tela mencapai objektif nyer, aku sama sekali tidak percaya bahawa pameran ini bakal menjadi titik pertemuan kembali sejarah manusia yang melampaui zaman ..

Bertemu & berpisa semenagnyer lumrah normal bagi manusia normal, kerna itu aku tidak hairan perpisahan senior Fazli tela membawa kepada pertemuan kami di sini.

Bagiku dunia ni bagaikan jari jemari di telapak tangan, digengam bertemu, dilepas berpisah digenggam kembali akhirnya membawa kepada penyatuan semula ..

Atas sebab itu la aku tidak sesekali akan mentangisi pemergian sahabat-sahabat seperjuangan yang tela sama-sama menghadapi pahit getir dalam meneruskan kelangsungan hidup mencari peluang samada di Bumi kelahiran mahupun di Bumi orang (asalkan bukan di bumi orang Bunian).

Aku begitu merindui kalian semua terutamanya sahabatku yang tela banyak memberi kebaikan duloo sehingga aku berjaya bertapak di atas kaki ku sendiri.

Kengkawan yang tela lama bersamaku sejak di bangku sekola sehingga kini maupun kengkawan yang ku mengenali secara bersua muka ..

Paling ku rindui kengkawan matrikulasi yang tela meninggalkan kesan yang cukup mendalam di jiwaku, dan yang tela menerbangkan diri ke bumi asing ..

Aku cuma ingin katakan bahawa aku teramatlah merindui korang semua, hati-ku cukup tersentuh apabila mengenangkan korang semua yang tela pergi seorang demi seorang meninggalkan aku keseorangan di sini .. Uwaa ..